Duurzaam4You biedt verschillende mogelijkheden. Wij adviseren, leveren en installeren uw complete laadinstallatie.
Duurzaam4You biedt verschillende mogelijkheden. Wij adviseren, leveren en installeren uw complete laadinstallatie. Na het ontvangen van uw aanvraag nemen wij contact op om uw situatie en wensen in kaart te brengen. Indien noodzakelijk volgt er ook nog een schouwing van de exacte situatie. Vervolgens werken wij een zo optimale laadoplossing voor u uit. U ontvang u een offerte waarin wij een complete oplossing bieden, inclusief een professionele installatie. Omdat Duurzaam4You onderdeel is van een holding met meerder disciplines kunnen wij alles in eigenbeheer voor u verzorgen. Derde partijen voor het maken van dak doorvoeren of aansluitingen in de meterkast zijn dus niet nodig, wij regelen alles voor u!
Neem contact opOp zoek naar een laadoplossing die volledig bij jouw wensen past? Wij bieden u een oplossing die bij u past! Als het gaat om het samenstellen en installeren van laadmogelijkheden aan huis of uw bedrijf wij bieden een oplossing.
Wij adviseren u graag over de verschillende mogelijkheden. Afhankelijk van uw persoonlijke wensen kiezen wij voor een laadoplossing die bij uw behoeften past. Wij brengen de verschillende factoren die van invloed zijn op de keuze voor het type laadpaal in kaart en bepalen samen met u wat de juiste keuze is. We houden hierbij o.a. rekening met het vermogen van uw aansluiting, type auto, rijgedrag en toekomst.
U ontvangt een uitgebreide offerte waarin alle ins- en outs van uw offerte worden beschreven. De offerte bevat o.a. de verschillende keuze mogelijkheden, laadsnelheid en eventuele loadbalancing.
Duurzaam4You BV is een onderdeel van de van Ginkel holding. Binnen deze holding hebben alle installatie disciplines in huis waardoor wij alle werkzaamheden professioneel en volgens de laatste normeringen voor u kunnen verzorgen zonder daarvoor derde partijen in te schakelen. Alles in een hand en een aanspreek persoon!
Als wij uw laadstation opleveren dan volgt een duidelijke uitleg waarin zowel de werking van het systeem als de monitoring mogelijkheden besproken worden.
Onze installateurs leveren de installatie op conform de geldende NEN normeringen.
We gaan steeds meer elektrisch rijden. Daardoor is er nu al een tekort aan oplaadpunten. Vooral laden thuis of op de zaak is populair, omdat het laden op die manier geen extra tijd kost. Ook is het vaak veel voordeliger dan laden onderweg (kosten liggen tussen € 0.20 en € 0.60 per kWh).In tabel 1 ziet u de verschillende karakteristieken van de verschillende laadopties. Als u beschikt over zonnepanelen kan een laadpaal thuis of bij uw bedrijf helemaal interessant zijn. Groener kunt u niet rijden dan direct energie van de zon in uw auto!
Er zijn verschillende redenen waarom het laden op de zaak voor veel bedrijven de meest aantrekkelijke optie is. De belangrijkste zijn:
Zorgeloos laden: Met een laadpunt op de zaak kunnen uw medewerkers hun auto laden terwijl ze werken, zonder zorgen over de actieradius. Het voorkomt dat uw personeel onnodig op zoek moet naar een vrije laadplek in de buurt.
Goedkoop en sneller laden: Laden op de zaak is in de regel goedkoper dan laden thuis, op publieke laadpunten en bij snelladers. Zeker met veel kilometers scheelt dat aanzienlijk in de jaarlijkse kosten. Ook is de laadsnelheid op de werklocatie vaak hoger dan thuis.
Eenvoudig beheer: Laadexploitanten ontzorgen in toenemende mate hun klanten met diensten als automatische verrekening, maandelijkse rapportages, onderhoud en slim laden. U krijgt toegang tot een breed scala aan nuttige gegevens, waaronder laadpaalbezetting, kilowattuur(kWh)-verbruik, kosten en CO2-besparing. De dienstverlening rond bedrijfsmatige laadpunten is hiermee sterk ontwikkeld.
Het ondersteunen van merkwaarden/imago: Met de aanwezigheid van laadpunten kunt u uw bedrijf duurzaam en innovatief profileren. U toont bovendien goed werkgeverschap richting uw werknemers.
Klanten: Uw laadpunten kunt u ook toegankelijk maken voor derden en hiermee nieuwe klanten trekken of toeleveranciers faciliteren. Dit zogenaamde ‘gastgebruik’ kan zelfs een nieuwe inkomstenbron betekenen door een marge op het stroomtarief te rekenen. Dit is met name interessant voor bedrijven die veel gasten aantrekken, zoals hotels, winkels, en evenementenlocaties.
Verhoog de waarde van uw vastgoed: Specifiek voor projectontwikkelaars en vastgoedeigenaren geldt dat laadpunten meerwaarde kunnen creëren voor nieuw of bestaand vastgoed. Het rechtvaardigt een hogere vraag- of huurprijs en u bent klaar voor de ontwikkelingen in de toekomst.
Binnenkort zal het de norm worden om medewerkers en gasten met een elektrisch voertuig een laadplek aan te bieden. Voor bedrijven die graag vooroplopen en concurrerend willen zijn is het investeren in goede laadinfrastructuur een logische eerste stap.
Bouwbesluit
Vanaf 2020 worden vastgoedeigenaren verplicht om laadpunten aan te leggen voor elektrische voertuigen bij utiliteitsbouw (waaronder bedrijventerreinen en kantoorpanden). Deze verplichting is vastgelegd in het Bouwbesluit en er moet bij de ontwikkeling van bouwplannen al rekening mee worden gehouden. Er zijn twee verplichtingen:
1. Bij utiliteitsbouw met meer dan tien parkeervakken op hetzelfde terrein moet minimaal één oplaadpunt voor de hele parkeergelegenheid worden aangelegd. Ook moet er leidinginfrastructuur (loze leidingen) worden aangelegd voor een op de vijf parkeervakken. Dit geldt voor (i) nieuwe utiliteitsgebouwen én voor (ii) bestaande utiliteitsgebouwen met ingrijpende renovaties.8
2. Bij bestaande utiliteitsgebouwen met meer dan twintig parkeervakken op hetzelfde terrein moet vanaf 2025 minimaal één oplaadpunt zijn aangelegd. De gebouweigenaar kan, naar gelang de lokale behoefte en lokale markt, zelf bepalen hoeveel oplaadpunten hij in totaal realiseert.
Het Bouwbesluit stelt eisen aan het type laadpunten (Mode 3 Type 2, zie Figuur 1) ten behoeve van veiligheid en interoperabiliteit. Ook zijn er eisen ten aanzien van de borging van data-privacy. Lees meer over diverse typen laadstekkers in dit definitie-document9 van RVO.
De optimale laadoplossing zal van bedrijf tot bedrijf verschillen. Denk vooraf goed na over uw wensen. Dit bespaart kosten en voorkomt problemen. U kunt deze vragen als leidraad gebruiken:
Subsidie- en financieringswijzer
Voor de aanschaf van laadpalen zijn er meerdere subsidiemogelijkheden die de kosten voor bedrijven aanzienlijk kunnen drukken.
MIA
Bedrijven kunnen 36% van de aanschafkosten van de laadpaal aftrekken van de fiscale winst (via de Milieu-investeringsaftrek – MIA). Voorwaarden zijn dat het om een laadpaal voor eigen voertuigen (inclusief leaseauto’s) gaat; dat deze op het bedrijfsterrein staat en dat de investering hoger is dan €2.500,-. Kijk voor de mogelijkheden van MIA op de RVO-site en de brochure MIA/Vamil.22
Kleinschaligheidsinvesteringsafrek
Bedrijven die in aanmerking komen voor de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek kunnen profiteren van een extra fiscale afschrijving (tot 28% van de kosten van de laadpaal).
Overige subsidies
Als u een innovatieve laadoplossing overweegt, kan hier mogelijk (innovatie)subsidie voor worden verkregen. Bijvoorbeeld bij de Topsector Energie of bij provinciale subsidieprogramma’s. Raadpleeg hiervoor een subsidie-adviseur. Voorbeelden van innovatieve laadoplossingen zijn onder andere te vinden op andersladen.nl.
Laadsnelheid
De laadsnelheid is afhankelijk van het vermogen van uw elektra aansluiting en de laadcapaciteit en accu van uw auto. In het onderstaande schema ziet u de verschillende laadsnelheden.
Hoe snel moet uw vloot kunnen laden? De laadsnelheid van ‘normale’ laadpalen varieert van 3,7 tot 22kW. De laadsnelheid is afhankelijk van twee factoren: (i) het aantal fasen en (ii) de stroomsterkte (zie Tabel 2). Met een 1-fase laadpunt kunt u maximaal 7,4kW laden (met een stroomsterkte van 32A). Bij een 3-fase laadpunt kunt u tot 22kW laden (ook met 32A).
In tabel 3 wordt samengevat hoe de laadsnelheid zich vertaalt naar het aantal geladen kilometers. Er vanuit gaand dat een EV 5 kilometer rijdt op 1kWh, dan laadt een EV circa 18,5km/uur (bij een 3,7kW lader), 37km/uur (bij een 7,4kW lader) of 55km/uur (bij een 11kW lader). Omdat de meeste ritten van forenzen maximaal 50km per dag zijn, voldoet in de meeste gevallen een laadtijd van 3uur (bij een 3,7kW lader).
De laadsnelheid is ook afhankelijk van de elektrische auto
De laadpaal bepaalt het maximale vermogen dat aan een elektrisch voertuig kan worden geleverd. Maar het batterij-managementsysteem in het elektrische voertuig bepaalt met welk maximaal vermogen de batterij daadwerkelijk wordt opgeladen. Deze bepaalt ook of de EV kan snelladen.
Elk automerk maakt hierin zijn eigen keuze. Het gros van de huidige EV-modellen laadt met vermogens van 3,7kW tot 11kW.14 Laat u goed informeren over de laadsnelheid van de EV-modellen die u heeft aangeschaft (of op het oog heeft)
Voor elke situatie en type auto bieden wij een oplossing. De keuze heeft alles te maken met welke u wensen u heeft m.b.t. de snelheid van laden, type auto, beschikbaar vermogen etc. etc. Ook kunt u kiezen om wel of niet de laadkosten te verreken, een backoffice abonnement met laadpas om openbaar te kunnen laden teveel om op te noemen. Onze adviseurs bespreken graag de mogelijkheden met u.
Welke merken leveren wij?
Wij werken met een aantal vaste merken als Wallbox, Alfen en DIC maar kunnen indien gewenst ook andere merken leveren.
Service en garantie
Het heeft onze voorkeur dat u kiest voor een oplossing met E-Flux abonnement (zakelijk in ieder geval de beste keuze). Indien u daarvoor kiest bent u gegarandeerd van 24/7 ondersteuning bij storing.
Elke dag gaat voor niets de zon op! Elk uur zonlicht op aarde levert meer energie op dan dat er wereldwijd per jaar nodig is! Zonde om daar geen gebruik van te maken En zo ingewikkeld is dat niet. Ieder huishouden en bedrijf kan in principe voorzien in de eigen stroombehoefte.
Meer over zonnepanelen